NULL Skriv ut sidan - Romanov från Ryssland

Anbytarforum

Titel: Romanov från Ryssland
Skrivet av: Steve Palmquist skrivet 2004-05-26, 21:57
NÅ...(som man säger på danska!) när man inte riktigt vet vad man ska säga...Det här går nog lite (om inte mycket!) över mitt huvud. den kunskap om dessa individer har jag i varje fall inte...(smiley). Dock Ralf, intresserar mig det första påståendet om min gamla vän...som du ger. Vem var denne brylling d.v.s. hur var min vän (som du ju vet vem det är!) släkt med: Prince Paul Romanovsky-Ilyinsky  
Föddes i London 27.01.1928 som son av Grand Duke Dimitri of Russia (Morbror till Greve Lennart Bernadotte af Wisborg och barnbarn till Emperor and Autocrat ALEXANDER II of all the Russias) och Anna Audrey Emery.  
Död i Palm Beach, Florida 10.02.2004. ?  
Ja, Ralf det intresserar mig mer än succesionsordningen i ett tänkt framtida tzaristisk Ryssland! Jag tror inte (personligen det ville vara positivt för det Ryska folket...) jag har inget förhållande till dessa Romanov ättlingar (Nå, men kanske till min Gamla vän då....!!!) Därför Ralf, undrar det mig varför dessa ättlingar till Romanov inte får behålla sina ätte namn (efternamn) men ska liksom ut och vara historielösa eller identitetslösa. Inte en gång fadern räknas än mindre modern. Nej de ska enligt den gamla feudala rättvisan vara föräldralösa...(eller för att inte vara helt avvisande till ditt val att stödja denna Storfurstinna Maria, de ska vara nya skapare av nya ätter? Men Ralf ättesamhället är inte längre aktivt. (menar jag!) däremot är vi släkt med varandra och det kommer vi aldrig ifrån...Det kan inte alltså enligt min värdering inte vara det Du menar Ralf?! Bli nu inte arg för att jag säger detta. Det är så meningslöst med diskussioner som inte leder någon vart...jag vill helt enkelt förstå varför Du argumenterar för denna agnatiska arvsrätt (om jag nu inte helt har missuppfattat benämningarna...).
med vänlig hälsning: Steve