NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 20 augusti, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 20 augusti, 2011
Skrivet av: Leif Persson skrivet 2011-07-30, 01:30
Visst är det rätt att ifrågasätta de korrekta källhänvisningarna i nämnda boks påståenden (vilka saknas förståss), men hade det menats någon annan Oscar hade jag inte lagt inlägget under den här rubriken om just Oscar II... eller med en anknytning till skådespelerskan Anna Hofman-Uddgren, och ens om teater-anknytningen som just citatet från ovan nämnda bok gällde. Sedan angående korrekta källhänvisningar så ser jag knappast att Wikipedia avser ryktena som speciellt obekräftade vilket du lägger till, inte heller att man i övrigt bör gissa något om adressaten på Köpmangatan. I den länk jag anger står helt och klart att det är en amma, men jag visar också ur rotemansarkivets uppgifter att det finns en sömmerska senare med samma namn (och rimlig ålder) som anges.
 
Det är just därför jag vill diskutera detta påstående vidare i denna tråd, för att försöka kontrollera dessa uppgifter, och har påvisat en riktig källa som påvisar att flickan Amanda Carolina som barnhusbarn  flyttades runt bl.a. i närheten av Drottningholm. Det är påfallande intressant i likhet med att de andra av de påstådda utomäktenskapliga barnen under denna diskussionsrubrik har kunnat beläggas i närheten av kungliga domäner, både vid Rosersbergs slott men också även inom Oscars eget palats, dvs Arvfurstens palats vid Gustaf Adolfs Torg (idag Utrikesdepartementets huvudbyggnad).
 
(Meddelandet ändrat av lp72 2011-07-30 01:32)