NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-15
Skrivet av: Henrik Lindström skrivet 2005-12-07, 20:22
Nej jag har absolut inte menat att komma med provokationer. I så fall är det missförstånd. Förstår inte riktigt heller varför det måste bli så infekterat. Men en anledning är kanske att när det inte går att få fram nytt källmaterial som kan avgöra blir det lätt att man hamnar i låsta positioner, svåra att ta sig ur. Det var lite det jag syftade på Kaj.  
Tycker att vi lämnar käbbel och groll nu.
 
Nej Ralf vi kan naturligtvis inte hitta en fullständigt acceptabel lösning på frågan.
 
Är det den eventuelle sonen till Sverker som skulle vara Ingrids far som du syftar på Leif så  
tror jag på Ulfhild om det nu går att ta ställning till vem som var mor till en person vi
inte vet mer om. Har han funnits kan tystnaden om honom bero på att han dog (kanske stupade) tidigt och det talar i riktning mot ett tidigare äktenskap.
Var har du förresten hittat året 1148?  
Burislev däremot torde väl ändå vara Rikissas son.  
Har inte gått i närläsning av den frågeställningen.  
Vid en hastig överblick ser jag att Lars O.Lagerqvist Sveriges regenter från forntid till nutid upplaga från 1996 (s.49)sätter alla Sverkers barn utom Burislev ihop med Ulfhild och har med Sune Sik och Ingrid Ylva med var sitt frågetecken efter.  
Om någon orkar kan jag tipsa om ytterligare lite referenser som rör frågan, annars ger jag mig med detta nu.