NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-28
Skrivet av: Kaj Janzon skrivet 2003-07-16, 13:12
Hej Måns Nilsson!
 
Jag skrev faktiskt att minst 90 % är värdelös smörja, och är tämligen övertygad att jag kunde ha skrivit minst 95 % i stället utan att riskera att komma alltför långt från sanningen. Jag medger dock omedelbart att det endast är den egna empiriska erfarenheten som ger denna uppfattning, inte någon statistisk undersökning, vilken jag i så fall skulle ha redovisat källan till.  Det står dig alltså fritt att acceptera eller förkasta min procentsiffra. Jag kunde inte bry mig mindre.
 
Din provokation är emellertid tankeväckande av andra skäl, inte minst därför att den hakar upp sig på ett retoriskt grepp och söker framställa det som ett faktapåstående som är avsett att uppfattas bokstavligt.
 
Ditt eget förslag om läsning mellan raderna gällande de 90 %-en är därför klart att föredra framom den avsiktliga dum-läsning av mitt inlägg du i stället valt att göra. Därmed drar du nämligen i onödan uppmärksamheten från sakfrågan, d v s Ingrid Ylvas okända föräldrar. Du har väl dina skäl till detta kan jag tänka. Jag menar, du skriver: eftersom jag ändå skriver.... Ja, varför gör du det egentligen? Har solen gått i moln där du befinner dig?
 
Med vänlig hälsning
Kaj Janzon