NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 mars, 2009
Skrivet av: Leif Persson skrivet 2009-03-07, 00:05
Nej Göran, jag prenumererar inte enbart på dessa diskussioner från forumet (och jag uppskattar inte din insinuanta ton), tvärtom, men det tar en viss del av min inkommande post (som jag har upptäckt att jag kan vara utan), det är allt jag vill säga, (trist för  mig kanske). Och det har egentligen inget att göra om att skapa min egen del av cyberspace heller att göra, men se det hellre som ett sorts konstruktivt förlag. Vill folk veta något idag (om vad som helst), så googlar de (oftast), och då får de ändå träff på något konkret, oavsett plats, eller hur..?
 
Frågan är kanske mer hur man ska bidra i denna diskussion, att visa på reella fakta eller påvisa andra förbisedda uppgifter i div litteratur? Jag är inte så säker på att det kommer så mycket nytt av alla inlägg här längre... Har du kollat upp Landskapshandlingarna för Östergötlands län (mikrofilmat på RA) som Niclas efterlyser, eller för den delen Riksregistraturet (som snart finns på SVARs hemsida, eller tryckt i serien Gustaf I:s registratur 1523-1560) för dessa år du är intresserad av..?
 
(Meddelandet ändrat av lp72 den 07 mars, 2009)