NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 mars, 2009
Skrivet av: Göran Johansson skrivet 2009-03-06, 23:43
Hej Leif, det är en bra fråga. Har nyligen noterat att du håller på att lägga upp en egen hemsida. Några sådana planer har jag inte. Troligen anses denna  diskussion av vissa (kanske många) ha allmänt intresse och Anbytarforum är därför ett alldeles utmärkt forum - förutsatt att datakapaciteten medger detta. Det finns ingen plats där du når ut till så många.  
 
Det beklagliga är att det förekommer en hel del upprepningar - precis som du skriver. Inom denna diskussion har dock vissa sanningar som kommit i tryck i olika publikationer kunnat bli korrigerade. Kanske enbart detta faktum är värt de kanske 450 poster under 7 år (65 poster/år) som rör Margareta Eriksdotter. Särskilt om man jämför med 4657 poster som anhandlar släkten Bure enbart, varav 1127 poster handlat om ämnet Varför en egen Bure-diskussion!  
 
Jag har absolut inget emot att diskussionen stängs men det får naturligtvis de ansvarige för Anbytarforum ta ställning till. Jag tror för min att många skulle bli besvikna. För min del är det faktiskt inte viktigt men avråder. Bättre att fler lär sig att länka eller att utnyttja den möjligheten. Intresset går i vågor och eftersom frågeställning är besvärlig så borde det få ta sin tid. Däremot är tonläget ibland lite högt. Men vad då?  
 
Tydlgen prenumerarar du enbart på Kungliga släkter eftersom det är så bekymmersamt för dig. Det är att beklaga. Nu är ju dessa mail inte särskilt så tunga att de fyller väl knappast din brevlåda och besväret med att radera kan väl knappast var särskilt jobbigt!
 
Problemet med denna diskussion är, enligt min uppfattning, att det finns många som har synpunkter och uppenbarligen är intresserade men ganska få som verkligen bidrar. När inläggen har följande karaktär: För det vore väl en lögn att säga att Margareta är upnämnd efter en kyrkoherde om så inte är fallet? så är det inte så egendomligt att man måste dubblera inläggen.  
 
Vänlig hälsning
Göran