NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 mars, 2009
Skrivet av: Göran Johansson skrivet 2009-03-06, 16:17
Lotta Nordin, det vore inte bluff eller lögn. Bisatsen i likpredikan syftade för övrigt, enligt min och andras uppfattning, troligen endast till att höja superintendentskans helighet; den är inte med självklarhet att betrakta som en genealogisk upplysning om en naturlig fader.  
 
Du kan vara övertygad om att jag skulle redovisa fakta om jag funnit något som tydde på att hon inte var dotter till Erik XIV. Det var för övrigt jag som första gången presenterade uppgiften om Kylanders tidningsartikel om Margareta Eriksdotter  här i Anbytarforum. Tveksamhet antyds f.ö också  här. Det vore väl ändå primitivt och korkat att dölja fakta ......! Det finns ett talesätt som lyder: Som man tror sig känna andra känner man sig själv, eller hur?  
 
Har du missat upplysningen i den animerade diskussionen om tjärhandlaren Anders Andersson i Västervik? Vad hette den person som fann det bindande bevis som gjorde klart att det var fel spår att tro att denne Anders var son till Margareta Eriksdotters svärson. Ibland är minnet kort, eller hur?
Vänlig hälsning
Göran