NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 februari, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 februari, 2009
Skrivet av: Göran Johansson skrivet 2009-02-19, 20:14
Urban, vi postade våra inlägg nästan samtidigt. Jag har försökt ta fasta på ditt ramverk som du beskriver som en slags bestämning (naturligtvis rätt diffus i kanterna) av vad du skulle kunna kalla möjligt (svag, hypotetisk, utan källstöd), troligt (har mer stöd än motsatsen) och sannolikt (ungefär 'mycket troligt') utifrån olika fall och scenerier.
 
De som listat upp ovan är endast fakta eller som jag skriver - fristående utgångspunkter som inte nödvändigtvis hänger ihop men som kan ha intresse. Så vitt jag kan bedöma så begrovs Samual A. Loftander inne i domkyrkan, antingen i någon annans grav eller i en egen. Mest sannolikt i en annans grav. Att han finns med i listan beror endast på att han tillhör samma släktkrets som vissa av de övriga personer som omnämns. Är det ett svar på din fråga?
 
PS
Du sKriver Anders: Jag antar att vi är överens att Victor Örnberg inte varit och läst i Hornboken medan han ännu var tonåring? När jag läste ditt inlägg tog jag ett glas vatten, promenerade runt ett par varv i rummet, svalde och svarar nu: Nej, det tror åtminstone inte jag!
 
Kan personnamnet i texten inlagd ovan 19 februari 2009 - 18:30 möjligen vara Heldwi[g]?    
 
Vänlig hälsning
Göran
 
(Meddelandet ändrat av passord den 19 februari, 2009)
 
(Meddelandet ändrat av passord den 19 februari, 2009)