NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014
Skrivet av: Mona-Lisa Mårtensson skrivet 2014-02-06, 08:49
Tack Ann-Mari!
 
I Örnsköldsvik kommer det i alla fall att ha stor betydelse för utformningen av presentationen vid Släktforskningens dag om Porträttfynds sökfunktioner fungerar bra eller inte.
Jag kommer tillsammans några fler forskare från Hembygds- och Släktforskare Nolaskogs att finnas i Arkenbiblioteket i Örnsköldsvik vid Släktforskningens dag och visa gamla foton samt hur man skannar foton, negativ och glasplåtar. Då har jag naturligtvis även tänkt presentera Porträttfynd för besökarna men om sökresultaten ser ut som idag blir det ju inte någon detaljerad eller speciellt positiv presentation.  
 
Jag brukar ha gjort reklam för Portättfynd så fort tillfälle givits, exempelvis vid Medelpads och Ångermanlands hembygdsförbunds samt Länsmuséet Västernorrlands februarimöte på Murberget i Härnösand i fjol där jag höll ett föredrag med temat Våra fotoalbum - en kulturhistorisk skattgömma.  
 
Men för att på ideell basis forsätta att presentera och skapa intresse för databasen fordras naturligtvis att jag själv uppskattar den och känner att den fungerar på ett bra sätt för mig, det säger ju sig självt.
 
Nåja, än så länge sätter jag mitt hopp till att informationen på Porträttfynds startsida innebär att man jobbar för fullt med att åtgärda problemen och lägga till de saknade funktionerna. Har full förståelse för att detta inte görs i en handvändning och att man stöter på oväntade problem när man skapar en ny databas. Men tiden går fort förstås, det är snart den 15 mars!