NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014
Skrivet av: Mona-Lisa Mårtensson skrivet 2014-02-05, 22:05
 
 
(Hoppas jag gjorde rätt nu så det kommer en länk till Ann-Maris inlägg här ovanför!)
 
Det verkar vara helt olika funktioner när man söker via sökrutan och när man klickar på albumnumret i en text.
Via sökrutan får man upp korten med varje delkommentar för sig, dvs samma kort kommer upp ett antal gånger i sökresultatet om det finns flera kommentarer till det. Ett exempel från album #94483: kort nr #95815 kommer både som nr 8 och nr 24 i sökresultatet. Känns väldigt rörigt tycker jag.
 
Däremot om man klickar på albumnumret i en text verkar varje kort bara komma en gång och då även med kommentarerna synliga direkt. Blir mycket mera lättöverskådligt så (tycker jag). Antar att sökfunktionen via sökrutan fungerar ungefär som när man söker via Google eller någon annan sökmotor för då kan man ju få upp samma sökresultat ett antal gånger om sökordet förekommer på flera ställen i texten på en och samma hemsida. Hoppas det går att ändra sökfunktionen så man kan få samma resultat som när man klickar på albumnumret i en text.