NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 april, 2014
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2014-01-16, 10:58
Forts. från 15 januari 12:49
 
Jag brukar för det mesta hitta tänkbara personer till ett foto, därför vill jag att uppgiften ska bekräftas. Många söker sina anor på nätet och kan då hamna i Porträttfynd, på något foto, som är kommenterat. Då kan vederbörande svara att Nej, det där är inte alls min farfar Johan Ekvall eller, Javisst är det min farfar Johan Ekvall. Detta är ju viktigt att få veta.
 
Ibland kommer det kommentarer, om att det ska vara en viss person, där jag direkt ser att det kan inte stämma, om man ser till när fotot togs o s v. Jag gör då en kommentar till detta.
 
Det är också intressant att se vad andra har kommit fram till t ex att den där prästen har nu fått ett namn. Det är också av intresse.
 
Att andra kan se vad jag skriver, känns också viktigt, för ibland kan man ju skriva fel. Man skulle i princip kunna skriva vilka tokigheter som helst, eftersom det försvinner in i de andra ca 139.000 kort, om ingen kan se de senaste kommentarerna.  
 
Att kunna se de senaste kommentarerna är jätteviktigt, ett måste, men det har man inte kunnat nu på tre månader. Det är ju där vi kan ha en kommunikation med varandra, vi forskare, de som lagt in bilderna och utomstående.
 
Nu står det på första sidan att det pågår, att de senaste kommentarerna ska kunna läsas om man går in och kollar varje landskap, men det är ändå tre månaders kommentarer, som är borta.
 
Sammantaget kan man säga att för den som vill jobba med korten/albumen, så har det blivit väldigt tungrott. Man måste klicka sig fram, kort för kort för att få information. Det blir ju inte bättre av att mängden kort ökar hela tiden. Ska man gå igenom många kort, så tappar man sugen, helt enkelt.
 
Tidigare kunde man scrolla sig fram t ex när man valde att se korten i ett album, en fotografs alster eller bland de nyinlagda. Alla uppgifter var synliga. När det gällde en fotografs alster och kort från ett album, så kunde man välja visa och då kom alla korten fram på samma sida. Sökte man t ex två kvinnor, ja då kunde man välja det.
 
Allt är meddelat, det är bara att följa tidigare inlägg, som gjorts i år och förra året. Vissa saker är åtgärdat, andra inte. Eftersom det inte finns tid och pengar till mer än det som angetts på Porträttfynds startsida,så kan ju var och en förstå att vi som jobbar med Porträttfynd känner en stor frustration över att så här kommer det att förbli. därav missnöjet.