NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 november, 2013
Skrivet av: Jonas Magnusson skrivet 2013-11-07, 20:24
Jag ser att det är några som använder sig av Internet Explorer 8 som lanserades 2009 och som nu är den äldsta supportade versionen av Internet Explorer. Jag antar att det beror på att dessa användare har datorer med Windows XP som operativsystem då IE8 är den senaste versionen som fungerar på den plattformen.
 
Som upplysning så kommer i april nästa år, det vill säga om mindre än ett halvår, supporten för Windows XP att upphöra och därmed sannolikt även IE8. Då upphör säkerhetsuppdateringar att släppas, mjukvaruföretagen tar inte längre lika stor hänsyn till kompatibilitet och datorer med den plattformen kommer mycket snabbt att bli i stort sett oanvändbara.
 
Det ovan är bara som information då alla kanske inte är medvetna om detta och det trots allt är en försvarlig massa maskiner (39% i mars i år) som använder detta system.
 
Att beakta är också att det kanske inte bara räcker med att uppdatera systemet då det finns risk att modernare system kräver mer prestanda av hårdvaran.
 
Så, ni som sitter i sitsen som jag beskriver kan ju börja fundera på ny lösning redan nu så slipper ni bli överraskade!  
 
(Meddelandet ändrat av Jonas_magnusson 2013-11-07 20:47)