NULL Skriv ut sidan - Porträttfynd

Anbytarforum

Titel: Porträttfynd
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2014-04-09, 08:20
På Porträttfynds första sida står eller har stått ganska länge: Jämförelsebildernas storlek är justerade, men fortfarande under utveckling. Om jag tolkar saken rätt så ska de två bilder man vill jämföra inte vara större än de som visas.
 
Vitsen med att kunna jämföra två bilder med varandra är att kunna se om det är samma person, som avbildas. Den nog så viktiga öronjämförelsen, om det finns möjlighet, fungerar inte med så små bilder, som man nu får fram.
 
Jag har påpekat flera gånger att bilderna måste vara större. Det finns det plats för. Så var det tidigare. Som det nu är får ytterligare en bild plats. Det kanske är det, som är meningen, att man ska kunna jämföra flera bilder intill varandra?  jag har framfört min synpunkt att det är bättre att kunna jämföra två bilder på ett adekvat sätt, än flera halvdåligt.
 
 
Eftersom jag inte har fått svar på mina synpunkter, så får jag tolka det, som att bilderna ska inte vara större än så här. Tyvärr minskar det ju ytterligare en viktig del i identifieringsarbetet.