NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 december, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 december, 2011
Skrivet av: Daniel Berglund skrivet 2011-11-28, 00:35
Lite blandat:
 
Jag håller med Claes-Göran i alla avseenden; kunde inte sagt det bättre själv.
 
Det heter återigen gravstensinventeringen eftersom det är det namnet som använts i 30 år. Det bör inte hindra någon att registrera även andra typer av gravar.
 
Planen för det närmsta halvåret i alla fall är att inte ändra något signifikant i databasstrukturen. Första etappmålet är att registrera det som utförts i den gamla gravstensinventeringen. Blanketterna är fotograferade och registreringen återstår. Denna kommer att införas successivt i databasen. Tidplanen är något år, tror jag, men nu litar jag på mitt överlastade minne. Under i alla fall det närmsta halvåret vill vi inte lägga till något som är bra att ha utan vi vill använda resurserna till annat (t ex porträttfynd) och bara fixa allvarliga fel i gravstensdatabasen - det innebär att krascher och fel som ger korrupta data ska rättas, men i princip inget annat. Ett extra fält för källangivelse till uppgifter som inte framgår direkt av gravstenen låter som något som faller precis på gränsen till att förebygga korrupta data och jag ska därför kolla upp det närmare.
 
Hjälptexter är förstås enkla att ändra. Konkreta förslag mottages.
 
Anders - ska man syssla med gravstenar bör man inte vara mörkrädd