NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-06-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-06-27
Skrivet av: Kaj Janzon skrivet 2000-06-12, 16:52
Hej Anders,
 
jag hade inte alls några konkurrensfunderingar bakom min fråga. Värmland är ett av mina främsta intresseområden (se efterlysning ovan), så alla nya informationskällor är välkomna. Dock vill jag gärna veta i förväg ungefär vad som finns att hämta innan jag ansluter mig till ytterligare en lista.
 
Som mest har jag nämligen varit ansluten till ca 40 mailinglistor (mest historia) samtidigt och fick då mycket ofta in exakt samma information från flera olika listor, ibland genom s k crossposting och ibland pga av att de olika listornas medlemmar inte var medvetna om att de höll på med ungefär samma saker på olika listor. Nu är jag nere i mer hanterliga 18 listor, men det trillar in en del dubletter i alla fall, dock inte mer än vad man kan stå ut med.
 
Jag antog helt enkelt att tanken bakom en ny lista gällande Värmland rimligen är just att den är tänkt att innehålla något kompletterande som jag inte kan hitta här eller i Värmlandsrötter och ville följaktligen bara veta vad. Gällande Scangen behöver jag inte ställa den frågan, det är ju så att säga mer självförklarande :-).
 
Med vänlig hälsning
Kaj Janzon