NULL Skriv ut sidan - Edsleskog

Anbytarforum

Titel: Edsleskog
Skrivet av: Annika Bengtsson skrivet 2013-02-25, 20:53
Ulla eller någon annan....
Hur vet jag att just den Gunnar Egilsson är rätt pappa åt min/din Anna Gunnarsdotter??
Har följt hela den famijlen så gott jag kan men hittar liksom inte sambanden när Anna tex flyttar hemifrån/byter socken??
Gunnar Egilsson hittar jag i 3 olika husförhör
laxarby A1:2 s 42
Laxarby A1:3 s 35
Laxarby A1:4 s221 men sen är jag av med dom igen.
 
OCH sen hittar jag fler personer vid namn Anna som har en pappa som heter Gunnar just i Laxarby!!
Och eftersom Anna har olika födelseår noterade i alla husförhör som jag hittar henne och Henrik Norling tillsammans i så känns det väldigt osäkert om det är rätt Anna och rätt föräldrar??  
Jag känner nog att jag vill ha fler bevis/ledtrådar som tyder på det innan jag köper att det skulle kunna vara hennes föräldrar.  
 
Det finns en Gunnar Svensson IHF laxarby A1:4 s 129 som har en dotter Anna....f 1755
Det finns en Gunnar Nilsson IHF laxarby A1:3 s 39 som har en dotter Anna f 1751...
Det finns en Gunnar Ericsson med en dotter Anna f 1753....ser jag missat skriva upp var jag hittat henne men skrivit s35? Kanske i samma husförhör som Gunnar Nilsson då eftersom jag skrivit dom efter varandra?
 
Om jag följer paret Gunnar Egilsson och Kerstin Oldsotter så att jag får ihop alla syskonen till Anna Gunnarsdotter...så tycker jag det är lite märkligt att inte ett enda av dessa syskon är faddrar till Annas barn? Borde de inte vara detta?
 
Henrik Peterson Norling och Anna Gunnarsdotter hittar jag inte vigda någonstans. Tycker att de borde finnas med i vigda-böckerna för det finns ju rätt mycket böcker kvar från den tiden när de bör gifta sig? Har kollat igenom alla socknar de bott i och dess grannsocknar också utan resultat.
 
Henrik Norling har jag inte hittat i någon födelsebok. Har hittat hans två äldre syskon Anders och Stina i födelseböckerna Ånimskog Bodane Yttre. Dock inte Henrik och hans yngre syskon? Tips?? Går det att komma vidare eller jag ska ge upp?
 
Mvh
Annika