NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-05-19
Skrivet av: Helene Jorsell skrivet 2007-05-19, 08:41
Maud!
 
Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara dig. Jag blev ganska illa berörd av att du skriver; Besinna dig. Låter som om jag vore en fanatiker vilket inte alls är fallet. Jag vet från andra trådar att du själv har blivit irriterad när du avsatt tid och hjälpt frågeställare som sedan ignorerat ditt svar och startat upp nya trådar med samma frågeställning.
 
Andreas!
 
Sigfrid Thorström och Sara Törnqvist går att följa i det sökbara Rotemansarkivet på Stockholms Stadsarkivs hemsida. De flyttar en hel del så jag väljer att ta med de viktigaste uppgifterna:
 
Som Carin skriver här ovan så är de fästefolk. Det lyses för de tre (3) gånger under 1894 med den sista lysningen i Katarina förs. 1894-07. Men någon vigsel sker aldrig. Mellan åren 1894-1902 flyttar de som sagt var ganska frekvent runt om i Stockholm. 1902 skiljs de åt. Både Sigfrid och Sara forsätter att flytta runt i Stockholm men då var för sig.  Sara utflyttar 1909 till Stora Tuna i Kopparbergs län (det är den sista noteringen i Rotemansarkivet om henne). Sigfrid avlider 1910 i Gamla Stan.  
 
mvh Helene