NULL Skriv ut sidan - Kronobergsskivan från KGF (efterlysningar)

Anbytarforum

Titel: Kronobergsskivan från KGF (efterlysningar)
Skrivet av: Ingegärd Johansson skrivet 2009-01-09, 00:28
Hej Anne-Lee!
 
Jag har sökt i KGF:s databas med mycket klent resultat. Jonas Simonsson och h. Karin Samuelsdotter i Schien Norregård får en son Samuel f 17530416, döpt 17530420. Faddrarna består nästan enbart av personer från familjen Lemchen.
175503 får de ett barn till, inget namn angivet. Bland faddrarna finns förutom några Lemchen en Samuel Persson och en hustru Gunnil Samuelsdotter. Tyvärr är inga bostadsorter angivna. Detta är allt vad jag har hittat, men det är kanske bra att veta vad jag inte har hittat. Databasen innehåller uppgifter om födda, vigda och döda. För Annerstad är det uppgifter från 1708 och framåt. Det är lite märkligt att både Karin Samuelsdotter, Bengt Lund och hans hustru Karin är födda 1708.  
Jag har inte hittat någon vigselnotis för Jonas Simonsson och Karin Samuelsdotter, och jag hittar inte någon av dem bland födda i Annerstad. Inte heller hittar jag någon dödsnotis för någon av dem. Det verkar ju troligt att de bott i Annerstad bara ett antal år.
Bengt Lund och h. Karin tycks inte ha lämnat några spår. Inga barn, ingen vigselnotis, ingen Bengt eller Karin född 1708.
Ang Nils Bolin så finns det flera Nils, som är födda 1741 - 44, men ingen av dem med familjenamnet Bolin. Han kan mycket väl ha tagit sig det namnet någon gång under sin karriär.
 Ja, inte var det mycket hjälp du fick av det här.  
 
Mvh
Ingegärd