NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-10-21
Skrivet av: Sari Wilhelmsson skrivet 2003-10-11, 12:02
Hej!
 
Prövar att lägga in en förfrågan här angående tre personer/släkter.  
Den ena heter Teodor(e) Bratt har ett vykort med datering 1928 där hans adress är 1136 Tillmore str. Denver Colorado, ett annat daterat 1926 i Chicago och slutligen ett brev utan datering men med adress 5251 N. Ashland ave. Chicago Ill.
 
Sedan har jag ett brev från John E.(Erik) Borg, adress North 8 ave. Maywood, Illinois, daterat 1928. Har tidigare fått hjälp att finna hans  familjs emigration hans far hette Bror Eric Borg 27 år och hans mor Wilhelmina Österberg 26 år från Hova, dom reste till New York den 28/6 1869. Sedan reste Johan Erik W. Borg (identisk med brevskrivaren) 8 år med sin moster Albertina Österberg 26 år till Chicago 6/8 1875. Skulle vara kul att finna ut vilka alla dessa mostrar och syskon, som nämns i brevet (utan sina namn) är.
 
Slutligen har jag ett brev från troligtvis Olga Borg, Crystal lake, den 5 oktober 1905. Hon var gift med en som hette Charley vid tiden, men det stod att hon skulle ta ut skilsmässa.
 
Jag har varit inne och sökt på en massa olika databaser och även titta på ett provabonnemang i 2 veckor men då jag inte har något kreditkort så kan jag ju inte prova. Tänkte att då jag har adresser till dessa så kanske dom är lätta att hitta. Tacksam för det minsta.
 
Med vänliga hälsningar Sari