NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 november, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 november, 2008
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2008-11-01, 11:51
Tack för ni gett mig tips om bouppteckningar!
Bra ide! Jag ska kollar upp men ett problem att hennes systerdotter vet inte var bosatte hon när flyttade hon från 1905 sen som Chris Bingefors skrev att flyttade hon till New York och sen vad som hände med henne när bosatte hon i New York eller flyttade annan ort?? Jag har undrar över att det svårt att hittar henne i spår när börjar nu vi letar efter New York men hur sen?Kan hittar spår lite ledtråd från New York till andra stad? Jag har kollade om bouppteckningar om Josefina Wallbom f.1855 i Kårsta som var mor till Elin Quist men det finns ingen bouppteckningar står mera när hennes mor Josefina avled.Tyvärr!! Jag ska tittar på hennes far Jonas Qvist och när dog han.
 
 
Jag ska kollar upp med hennes systerdotter om vet hon mer om Elin Quist. Hoppas att minns hon om Elin Quist eftersom fick hon veta sin mor Anna som var syster till Elin. Hon vet inte så mycket om Elin även fick hon veta att bosatte hon i Amerika och fick bildades familj. Hon vet inte varför flyttade hon till Amerika eftersom hennes mor Anna dog 1940-1950 talet. Systrar Anna och Elin hade mycket kontakt flera gånger när bodde hon i Amerika.
 
Elin hade enda morbror Johan August Eriksson Stenlund Wallbom f.1862-07-29 i Kårsta. Elin hade ingen mera morbröder eller mostrar utan bara hennes mor Josefina och bror Johan August som enda hennes familjgrenar. Tyvärr.! Talar om att Elin hade två äldre syskon som heter Oskar Frederik Efriam f.1882-08-21 i Adolf Fredrik och Anna Josefina Viktoria f.1883-09-20 i Adolf. Båda som var bosatte sig i Solna tillbringade många år tills dog de 1950 talet. Én av dem syster Elin Quist som flyttade till Amerika.  
 
Hör av er om Elin Quist?
 
 
Hälsningar
Andreas Lindblom