NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 november, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 november, 2008
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2008-10-26, 11:25
Hej!
Jag behöver hjälper av er som är kunniga på släktforskare?
Jag söker en kvinna som heter Elin Serafia Qvist/Kvist föddes 1887-09-23 i Adolf Fredrik. Hon var halvsyster till min gammelmorfar August Wallbom Andersson f.1879-02-22 i Kårsta. Jag fick veta av en släkt till mig som systerdotter till Elin. Hon berättade för mig att flyttade hon till Amerika men vet ingen var ligger som bodde hon??? Hennes systerdotter talade om för mig att vet hon bara hon gifte sig med och fick 10 barnen i Amerika. Jag blev nyfiken och vill vet var for hon till Amerika. Jag tittade på Emibas att  flyttade Elin till Nordamerika (utvandrad 6/10) 1905, Från Banka,Bankekind,Östergötlands län(Östergötland.
 
 
 
 Hennes systerdotter vet inte så mycket vad som har hänt med hennes moster och halvsyster till min gammelmorfar. Vi vet ingen om så mycket vad som har hänt med halvsyster och halvkusin till min farmor. Vi och hennes systerdotter med familj är mycket nyfiken vad som har hänt med henne och slutade 1940 talet som hördes hon sist sen vet ingen om mera. Jag vet inte hur ska jag letar efter min gammelmorfars halvsyster for till Nordamerika men var bodde hon i?? Vem gifte sig hon med?? 10 barn??  
 
Hoppas att någon som kan hjälper mig att letar efter Elin Qvist som flyttade till Nordamerika och vem gifte hon sig med??
Jag har försökt letade efter henne några ggr men blev stopp... jag vet inte hur ska jag letar efter....??
Hennes systerdotter vet bara gifte hon sig men men står ingen vem mannen och vad heter......
Vi är nyfiken på Elin och öde hennes familj!
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom