NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 januari, 2008
Skrivet av: Anne-Lee Wilson skrivet 2008-01-06, 03:15
Tack sa mycket Carin och Bengt!
 
Carin,
Den John du fann 1920 var ju Night Watchman och den Bengt fann 1910 var ju Watchman sa jag tror nog att det kan vara samma person i de bada censusen.
Om det sen ar han som hamnar pa sjukhus ar ju svart att saga aven om emigrationsaret stammer.
Fragan kvarstar ju dock om denna John(med hustru Johannah)ar desamma som mitt par Jöns och Johanna Sofia...
Finns det ingen mer info att tillga angaende John i censusen 1920?
Hur ser familjen Carl Hansson ut?(De kan ju vara slaktingar med John pa nagot vis).
Ar Johns efternamn stavat Swanson i censusen 1930 ocksa?
Hoppas fortfarande pa att nagon kan finna dem i censusen 1900 dar fodelsedatum finns med men det ar val alldeles felstavade namn kan jag tanka mig!
De lar ju ha bott i Illinois ar 1900 da Olga var fodd i Illinois ca.1894.
 
Jag kan jamfora Jöns och Johanna Sofias levnadslangd med deras syskon(om det gar att gora en sadan jamforelse???).
 
Jöns broder, min morfars morfar:
Nils Svensson
F.31 Oct 1851
D.3 Mar 1951
(Jag vet inte hur gamla Jöns syskon Olof och Manilla blev)  
 
Johanna Sofias syster, min morfars mormor:
Juliana Maria Larsdotter/Larsson  
F.30 Mar 1865
D.18 Feb 1917
 
Johanna Sofias broder:
August Larsson
F.5 May 1871
D.17 Aug 1915
(Han hade inga barn men hans hustru arvde allt efter honom och inga syskon finns med i bouppteckningen)
 
Nar jag soker pa Ancestry.com(jag har inget abonnemang)far jag iallafall fram en Olga Swanson f. ca. 1894 boendes i Chicago Ward 27, Cook County,Illinois ar 1920.
Kan nagon vanligen ge mig uppgifterna om den personen?
 
Nar jag soker pa Olga Swanson i Chicago Tribune's arkiv far fram flertalet dodsrunor men det kan ju finnas flera Olga Swanson dar(och jag har inget abonnemang dar langre heller).
 
Bengt,
Jag tackar for utdragen ur fodelsebockerna.
Jag har dock redan Jons och Johanna Sofias anor bakat i tiden.
 
Jag hoppas sa att detta kan vara min familj aven om det nog blir svart att finna Olga, jag har letat efter denna familj i flera ar utan resultat!
 
Mvh,
 
Anne-Lee.