NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 oktober, 2007

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 oktober, 2007
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2007-10-04, 20:16
Någon som kan hjälper mig om tidigare inlägg som jag har skrev om Nils Peter Fridolf Adamsson f.1855-02-21 i Mörlunda som flyttade till Nordamerika 1873?? och jag är mest nyfiken på honom och vad som händer när flyttade han till Nordamerika. Jag vill veta var han har bott i Nordamerika???  
 
 
Han hade två systrar som flyttade till Nordamerika också trots min gammelfarmors mamma och några av dem syskon hade inte hört dessa många år med dem syskon som flyttade till Nordamerika.  
Deras systrar som heter Carolina Sofia Adamsdotter f.1849-03-16 i Mörlunda och flyttade till Nordamerika 1868 7/4.  
Yngsta syster Hilma Fredrika Adamsdotter
f. 1866-03-23 i Mörlunda och flyttade till Nordamerika 1883 6/2.  
 
 
Jag är nyfiken vad som händer med tre syskon som flyttade dit och vad som händer med dem. Jag vet att en av dem släkten till mig som dog många år sedan. Hon sagt atthon  vet att någon av dem mina släkten flyttade till Amerika men jag vet inte var ligger platsen som de bodde, hon skulle vilja träffade dem innan hon dog men hon fick aldrig veta om dem släkten Adamsson/Adamsdotter som flyttade dit. Hon hade talade om många gånger om dem. Nu jag vill veta om dem och nyfiken vart syskon tog i vägen till  platsen i Nordamerika.
 
 
Jag tror att min gammelfarmors mamma hade ett foto och det kan vara möjligt dem var från Amerika släkten som skickade till min gammelfarmors mamma. Min gammelfarmors mamma hade sparat gamla fotoalbum och ett foto stor familj men finns ingen baksida vad står.... vi tror att det kan vara Amerika släktens foto men ser ut bakgrund gamla gardiner som Sverige hade inte sånt. Man aldrig veta.
 
 
Någon av er som expert på forskat i Nordamerika och möjligt att ni kan hjälper mig spåren honom??
Jag är inte expert på området i Amerika. Jag hoppas att blir vore om roligt att jag kan få möjligt lite information om honom och kanske få veta lite mera av dem två systar.
 
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom