NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-03-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-03-11
Skrivet av: Catarina Nordqvist skrivet 2002-03-01, 11:36
Hej Lena!
 
Tusen tack för hjälpen! Uppgifterna om familjen Nylander bekräftade en hel del för mig. Nu fick jag det hela att gå ihop. Tack för erbjudandet, men jag behöver inte mer uppgifter om andra Nylandrar. Det är främst Esthers gren som jag söker. Vad tror du att anteckningen Kristianstad (skriven på dottern Aina) betyder? Skulle hon ha varit född där? Jag har fått för mig att de bodde i Hinneryd hela tiden de vistades i Sverige. Kan det betyda något annat?
 
Norrtälje som står skrivet som församling på paret Löfstrand; betyder det att det var därifrån de emigrerade? Fanns inte sonen Olof med på skivan?
 
Jag har fått tag på emigrationsuppgifter kring Olof Hilmer Karlssons familj (tack Karin, jag återkommer med ett brev till dig senare) men hur gör jag med Erik Gustaf Samuelsson och Ossi Lilly Ingegard Karlsson? När det gäller fröken Karlsson är det framförallt hennes födelseförsamling som jag är ute efter. Jag misstänker dock att hennes förnamn är feltolkat/felskrivet så hon kanske måste sökas på något annat sätt. Tips?
 
Med vänlig hälsning
Catarina