NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 januari, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 januari, 2008
Skrivet av: Göran Johansson skrivet 2008-01-26, 11:41
Tack för hjälp med att spåra Frans Gustafsson hustru och barn. Gustafsson, Edla Carolina Lovisa hette troligen i Viberg som ogift. Jag har tidigare fått hjälp att spåra Frans G. till Portland, Oregon där han blev ridande polis och tydligen också ägare till en liten skoaffär. Däremot har jag haft frågetecken om hustrun som i Amerikanska källor kallas för Ella Viberg. Eftersom hon har samma födelsedata som Edla Carolina Lovisa så torde det väl vara en och samma person. Tydligen gifte de i så fall om sig i USA eller så var de formellt aldrig skilda.  Dottern Anna Augusta Lovisa f. 5/9 1881 (Stockholm, Kungsholmen, Stockholms stad) kände jag inte alls till. Vid sökning i Google efter Ella Viberg fick jag svar som hänvisade till ett porträtt i Anbytarforum http://www.genealogi.se/portratt/comment.php?id=62825
Fotot är taget i Visby och torde väl knappast avse Ella Viberg i Portland. Edla Carolina Lovisa var ju född på Gotland så det kanske inte är helt uteslutet. Ella (Edla) Viberg dog 1909 i USA och fotot i Anbytarforum ser yngre väl ut, eller .....?
Vänlig hälsning
Göran