NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-01-31

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-01-31
Skrivet av: Bengt Johansson skrivet 2004-01-26, 20:03
Emma
 
Jag borde ha reagerat över Oscars ålder, men det gjorde jag inte. Jag tror att jag nu har hittat Caroline i 1910 års census. Jag vill reservera mig för att jag kan ha läst fel, men har jag tolkat texten rätt står det:
Carolina Becker, 24, skild, född i Sverige, till USA 1888(?). Har fött ett barn, som lever. (Barnet är dock inte antecknat hos henne.)
Oscar skulle därför kunna vara hennes barn.
Problemet är ju att Andrew Andersons invandringsår anges till 1888, men de invandringsår som är angivna i census är ofta felaktiga.
 
(Carolina Becker och hennes mor Anna Becker bör vara identiska med följande personer på Emigrant-CDn: Anna Becker, 27, Carolina, 2, och John, 0, från Alnö (U), lämnade Göteborg för Wachburn, Wis 1888-09-28.)
 
Beträffande Anders söner så kanske du inte observerade mitt andra svar (i lördags).
 
Jag tror att jag också har funnit Charles F Anderson år 1910. Han bodde också då i Mason:
Charles F Anderson, 34, född i Sverige, till USA 1891. Yrke: Farmer. Har varit gift i 6 år med:
Mathilda, 27, född i Sverige, till USA 1897. Har fött 3 barn, varav 2 lever.
son Sigurd, 4, född i Wisconsin.
son Julius, 1, född i Wisconsin.
fader Andrew, 84, född i Sverige, till USA 1891.
Det mesta stämmer ju, förutom faderns ålder. Han skulle ha varit 81-82 år, men även åldersangivelserna kan vara felaktiga.
I 1920 års census kallas barnen Sigurd C, 13, och Hilding J, 10.
 
Hälsningar
Bengt