NULL Skriv ut sidan - Anton Vitalis, f. 18910419 (ev. Andersson,Augustsson) """"överingenjör"""" på Domnarvet

Anbytarforum

Titel: Anton Vitalis, f. 18910419 (ev. Andersson,Augustsson) """"överingenjör"""" på Domnarvet
Skrivet av: Anna-Lisa Engman skrivet 2003-01-05, 13:31
Tack till tipsarna Peter, Eva och Sten och framför allt till Per, vars personuppgifter verkar vara de korrekta. Roligt att få ta del av dem! Speciellt gladde sig min snart 94-årige far, som hört mycket talas om Vitalis och även träffat honom. Min farmors far, Anders Andersson, f.1823 i Lagmansered (O) hade i sitt första gifte med Anna Larsdotter från St Mellby, sonen August, f. 1857. Efter Annas död (1860) gifte han om sig (1864) med Maja Larsdotter. I andra giftet föddes Kristina (1865) och min farmor Maria (1870). Maria var alltså halvsyster till August. De bodde på Funkagården i Erska och August senare på Magra Skattegård. På Anders Anderssons sida har jag släktforskat en del, men det är flera år sedan.
Per, vill gärna höra på vilket sätt du är släkt med Vitalis och om vi kan utbyta mer information
om släkten!
MVH
Anna-Lisa i Göteborg