NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-06

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-04-06
Skrivet av: Lena A Löfström skrivet 2005-01-05, 18:15
I dagens lage har styrelsen inte nagra planer alls vad galler SoH. Dvs, det finns inga planer pa nedlaggning eller forandring i detta nu. Anders analys ovan ar dock inte helt felaktig och visst finns det problem med SoH. Vi har dock inte fattat nagra som helst beslut med avseende pa framtida utgivning (med undantag da for utgivningen av 2003 och 2004 ars saknade nummer). Det enda beslut som fattats ar beslutet att vi skall genomfora en medlemsenkat och forst darefter ta stallning till hur var totala verksamhet skall bedrivas. Det var i sjalva verket det beslutet styrelsen forelade hostmotet 2003. Forslaget om sammanslagning med Forbundets Arsbok lades aldrig fram vid motet da det dragits tillbaks da styrelsen fann att det vore battre att forst genomfora en enkat.
 
GF ar inte synonymt med endast SoH. GF ar sa mycket mer an sa. Bland annat, och kanske framfor allt sa driver vi Slaktforskarnas Arkiv. En veritabel guldgruva for manga forskare saval inom som utan Sverige. Ni far inte glomma att det funnits tider da DVD, smarta pinnar, harddiskar och annat inte fanns for lagring av information. I vara samlingar finns unika dokument, utredningar och bocker. Alla val varda att bevara aven for framtiden. Och det gor GF. Och GFs medlemmar! Sjalv ser jag det som en forman att fa vara med och bevara detta material genom min medlemsavgift. Men jag har respekt for att alla inte ser det pa samma satt och bara ser till egennyttan.
 
Jag har en valdigt dalig uppkoppling fran den plats dar jag befinner mig och kommer darfor inte att kunna delta mer i den har debatten (tror jag). Kan vi inte hejda oss ett litet slag nu och vanta ut enkaten, dar ju GFs HELA medlemskar skall fa saga sitt.
 
Med - trots allt - varma och soliga halsningar
Lena A L