NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 januari, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 januari, 2010
Skrivet av: Robert Siwertz skrivet 2009-03-01, 20:17
Hej,
 
Jag undrar om det finns någon som har tillgång till herdaminnet för uppsala ärkestift som skulle kunna kontrollera vad som står om Backmarkssläkten
i Gävleborgs och Västernorrlands län. Det bör starta med Georg (Georgius) Backmark som dör 1712 i Arbrå där han även arbetade (finns angiven som Pastor). Georgs bror Per (Petrus) Backmark född beräknat 1682-08-19, Pastor i Ovansjö och regementspastor i Hälsinge regemente samt den siste brodern
Johan Backmark (Kyrkoherde) född 1680 i Ovanåker och död 1751-03-06 i Hälsingtuna. Johan skall ha fått flera barn som jag är intresserad av information om. Jag har dock inte kunnat hitta några av de som finns angivna i några födelseböcker där Johan var verksam. Johan får två söner som fortsätter i prästyrket Johan Backmark född 1713 (i Hille enligt några uppgifter jag har hittat, dock inte i födelseboken) samt Per Backmark född 1716.
 
Johan (f.1680) skall även ha fått en son Lars Backmark som jag försöker hitta information om, jag arbetar just nu efter en teori att det är pappan till en annan Johan Backmark som jag har letat efter uppgifter om under en längre tid.
 
Jag är mycket tacksam för all information som kan lära mig mer om den här familjen.
 
Med Vänliga Hälsningar
Robert Siwertz