NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-17

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-11-17
Skrivet av: Lilian Drury skrivet 2002-03-06, 05:03
Hej Jonas Kuschner och tack for ditt snabba svar.Om att Olaus Petri Persson skulle vara son till Laurentius Petri fick min vaninna som slaktforskar pa sitt Svenska ursprung fran en man i Tranas som lar vara Genealogist.  Om Min vaninna Cynthia Macauley Cnattingius kunde bevisa att Olaus Petri Persson verkligen var son till Laurentius Petri Nericius (som denna genealogist gav henne uppgifter om) skulle hon genom olika giftermal under tidernas lopp vara slakt med Birgitta Vasa, Gustav Vasas dotter (tror jag hon var). Tydligen fick hon fel uppgifter av honom.  Finns det andra stallen som man kan soka pa hans foraldrar?  Jag trodde att prastslakterna hade allt nedakrivet aven da jag vet att man inte borjade med nedskrivning av familjer och barn osv. forran pa 1600-talet.  Jag kommer fran Sundsvall och har forfarligt svart att fa reda pa en del forfader genom branden 1888 i S-vall tog hand om en massa kyrkbocker, tyvarr.  Nu bor jag i El Paso Texas  har bott har i 10 ar och dessforinnan bodde jag i  
Kalifornien, utanfor Los Angeles, med min forsta man och tre barn.  Jag reser till Sverige varje sommar och skall till Landsarkivet i H-sand igen och forsoka fa tag i min Morfars eller Mormors bakgrund som Valloner fran Belgien.  Det blir svart.  Tack igen for all hjalp. Bade Cynthia och jag tycker ni ar underbara som varit sa hjalpsamma.  Med vanlig halsning, Lilian Birgitta Edstrom Drury