NULL Skriv ut sidan - Släktingars utsagor - inte alltid att lita på

Anbytarforum

Titel: Släktingars utsagor - inte alltid att lita på
Skrivet av: Birgitta Almqvist (Baq) skrivet 2003-07-14, 17:41
Jan! Det var ett riktigt snårigt snörnystan det. Jag har en annan säregen uppgift men den källan är en bvn akt och rör en u.ä kusin till mig; där står att kusinen och hennes mor ska ha bott en port från den min familj bodde då kusinen var liten. Mina föräldrar sa aldrig något om det, men så var det ju det där med en snygg fasad så jag skulle väl inte veta att min moster hade ett barn fast hon var ogift. Såna dumheter. Denna moster hade i själva verket fyra barn med fyra olika män och var hela tiden og. Ingen tycks ha tagit hand om denna unga kvinna och försökt hjälpa henne  
 
Nu letar jag ev fel i adressen och där ser vi ännu en hake, nämligen att också dylika dokument inte heller är helt självklart korrekta. Nå jag får väl reda på hur det ligger till för är man envis så är man inte den som ger sig i första taget. Mina kusiners och mitt 'problem' om man så vill är att ingen av våra föräldrar, varandras mostrar, fastrar och morbröder är döda. Varför fattar man inte som ung att det kan en dag bli viktigt att veta mer om det blod man har i sina ådror?!  
Hoppas din far får rätt till sist.
 
Birgitta (som dessutom söker gentisk far till min far född 1899)