NULL Skriv ut sidan - Fel i husförhörslängder?

Anbytarforum

Titel: Fel i husförhörslängder?
Skrivet av: Pia.S skrivet 2006-06-17, 21:53
Hej Alla
 
Och tack för era svar. Nu är jag ju säker på vilken Lisa som är min för första gången jag hitta Erik och Lisa var ju på grund av deras son Carl som är min ana och första gången jag hitta Erik och Lisa var ju på Lisas fars gård, så jag är säker på att det är min Lisa. Däremot när jag ska försöka kontrollera uppgifterna att det är min Erik (så jag kan skriva ner föräldrar och syskon till han) jag fått tag i som det blivit problem eftersom han första gången som gift står med fel Lisa. Men jag ska försöka leta reda på den andra Erik och försöka följa han framåt till han gifter sig och se vem det är och hålla tummarna att inte också han gifter sig med en Lisa Ersdotter.
 
Jag har ju tur i alla fall att det bara finns 2 Erik som är födda samma år där faderns förnamn är samma.
 
Största nackdelen för mig när det gäller dessa att prästen inte skrivit upp nånstans hur dom flyttat eller vart dom flyttat vare sig till/från by/gård eller sidnummer. Prästen tyckte väl inte det var så viktigt eftersom dom höll sig inom hans område.
 
Pia