NULL Skriv ut sidan - Att lära sig söka på internet

Anbytarforum

Titel: Att lära sig söka på internet
Skrivet av: Johan Alenius skrivet 2001-02-21, 14:13
Att jag tog just det exemplet var ju pga av att det var ett inlägg jag läst (se mitt namn). Rune skriver att han haft dator i många år men ändå inte kan söka. Toppen säger jag, det var ju till sådana lite mindre vana användare jag skrev inlägget. Jag skrev ju också tips på hur man lyckas med sina sökningar, använd dessa så kanske även du kan se något bra i inlägget. Den främsta anledningen till att jag skrev var att i väldigt många av diskussionerna så ställs det väldigt almänna frågor typ känner någon till anfräder till NN NN osv. Om man lär sig använda sökmotorerna så kan man ha en väldig glädje av dessa och då direkt komma i kontakt med forskare med hemsida via e-post. Jag vågar påstå att chansen att få svar på frågor är nästan 100-procentigt större om man själv letar reda på forskaren och skriver ett privat mail där man ställer en specifik fråga än om man gör en efterlysning på anbytarforum (inget ont sagt om anbytarforum). personligen så föredrar jag att diskuttera problem inom släktforskningen via e-mail just pga att man får en närmare relation till forskaren. På anbytarforum vet man ju inte ens om personen i fråga skriver under med sitt rätta namn.
Om du Rune eller någon annan har frågor om hur man bör söka information på internet så svarar jag gärna på dem här på forumet.
Johan Alenius