NULL Skriv ut sidan - Nomago

Anbytarforum

Titel: Nomago
Skrivet av: Anders Berg skrivet 2011-11-29, 09:31
Hej Olle, jag observerade först nu ditt inlägg 21 november. Jag ska inte ta för stor plats här under Nomagodiskussionen, men som svar på dina frågor så finns Nomago med bland de databaser som ingår och som man kan välja att söka i nederst i Personsökaren. Nyheten om Nomago är också nämnd på Scangens startsida (den rullande texten).
 
Vidare så är det sorteringen som gör att Anders hamnar före Andor. Vissa databaser ger resultat som liknar det man söker på, därför kommer dessa Anders med. Du kan i kontrollen uppe till höger välja att söka på exakt för att minska det bruset! Å andra sidan kan man riskera att missa något då. Du kan också själv sortera om listan genom att klicka på rubrikerna.
 
Jag känner väl till din fina sajt www.orserum.info. Ska se om det går att ta med den i Personsökaren, men det mesta verkar vara i löpande text och inte så lätt att få in i tabell- eller databasform. Ska dock kika på Gränna och Adelövregistren. En del av detta är nog redan med genom JBGFs register (som också finns genom NADs nya betasökfunktion, nu i Personsökaren).