NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 oktober, 2003

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 oktober, 2003
Skrivet av: Mikael Persson skrivet 2001-03-27, 08:43
Hej Jens!
Jag kan inte riktigt hålla med dig om att det inte spelar någon roll. Det är sant i fråga om de olika sätten att exportera namn, för där kommer det upp ett felmeddelande och sedan fortsätter importeringen. Men vissa events får inte ligga direkt som nivå 1 (åtminstone inte när de ska importeras i vissa program) för då struntar programmet i att importera resten av informationen för den personen. Vidare gillar åtminstone Min Släkt inte om man försöker importera ett årtal som '1717/18'. 'Men lägg inte in det så då' säger kanske någon. Och det har jag inte heller gjort, utan jag matar in det som 1717-1718 och Family Origins (i mitt fall) gör om det till 1717/18, vilket alltså sedan inte kan importeras. Jag har för mig att även i detta fallet så slutar importeringen av aktuell person. För ögonblicket jobbar jag på annan ort, men jag ska försöka få tid att ta fram ett exempel på en fel-logg i helgen.
Och om det blir för många felmeddelanden så blir logg-filen för stor och importeringen lägger av helt.
 
Hälsningar
Mikael