NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 juni, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 juni, 2011
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2011-06-21, 03:31
Ah, jag ser att frågan redan är uppe. Jag fick just mail om det här närmast sinnessjukt undermåliga hantverket och sitter och undrar om det är ett SKÄMT. Pinsamt, bedrövligt och inte ett dugg bättre än ingenting. Det behöver ju kvalitetskontrolleras till 120% för att kunna bli vad det hade kunnat vara.
 
Jag sökte på faders efternamn Pemer och det är ingen hejd på avarterna. Em post Nils Manfred var indexerad som ALI Manfred. Nils med normal nutida handstil - Ali.
 
Per Elisabet Karolina född i Risinge 3o maj 1891 av Anders Pemer och Olaus Yllander???
 
Ja, flickan heter Sara Elisabet Karolina, fadern står tydligt som Persson, Anders, där man alltså har förstått att det är efternamn, förnamn i boken, men för modern har man inte förstått det. Hon står som Olsson, Vilhelmina Karolina. Olaus Yllander.
 
Men grattis, liksom.
 
Men vad var att vänta av Ancestry. Jag har blivit lika nedslagen av intressanta Pemer-namn i sökregisten som kunnat vara Perez eller vad som helst i alla år. Snacka om att ha en betaltjänst där man snålar in på allt vad kvalitet heter i hantverket med att läsa och indexera registren.
 
Läser totalsågningarna i den andra tråden som Jörgen länkade till och kan bara hålla med. Jag har haft någonting kring 150 spänn i månadsavgift i ett par år för att ha tillgång till Ancestry, men det känns dags att totaldissa detta sanslöst oseriösa företag.
 
Vilket nedköp att Genline blev en del av dem!!!