NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-27
Skrivet av: Anders Ryberg skrivet 2006-03-11, 21:08
Vad det gäller omfotografering så tar sådan, enligt bekanta jag har som idkar sådan, inte så fasansfull tid. Det tar inte allt för många månader för en person att fota sig igenom födda-vigda-döda i ett ordinärt landskap.
 
Vad det gäller oläsbara handlingar så är min erfarenhet att det vid digitalfotografering finns ett oöverstigligt hinder. Är sidan helt eller delvis borta går det inte att få den läsbar. I övrigt har samtliga volymer jag kommit i kontakt med uppvisat oändligt mycket bättre kvalitet än mormonfilmerna, och hindret för läsbarhet har främst utgjort av skrivaren.
 
Det är användandet av mormonfilmerna jag vänder mig mot, och att bygga upp digitala databaser med svartvitt i grunden. För med stor sannolkihet kommer nedladdningstiden att bli allt kortare för allt fler, och då kommer fler att kunna använda färgbilder. Och de bilder som idag säljs på CD kommer framöver att vara fullt möjliga att distribuera på annat sätt, bilderna finns ju.
 
Så jag hoppas på dem som konkurrerar med Genline med bättre kvalitet. Alla gynnas av fler aktörer.