NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-03-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-03-02
Skrivet av: Thomas Hermelin skrivet 2004-02-08, 20:54
Kommentar till Holger Anderssons inlägg ovan.
 
Som varande en av grundarna till Genline, är det med både glädje och vånda läser jag ditt inlägg.
 
Det ämne du tar upp var för mig och många av dem jag arbetade med, en hjärtefråga. Det var min övertygelse att företagets framtid låg i händerna på dess kunder och därmed blev relationen till kunderna en fråga med mycket hög prioritet för mig. Flera olika funktioner i verksamheten upprättades för att hålla kvaliteten på en hög nivå. Kundsupport, rättningstjänst och grundläggande faktainsamling var några av dessa.
Det telefonsamtal du hänvisar till kommer jag väl ihåg och jag beklagar djupt att du aldrig offentligt fick den upprättelse som vi var överens om. Att andra målsättningar kom att prioriteras högre under den aktuella perioden vill jag inte använda som en ursäkt, men de tekniska och organisatoriska förändringarna gav mig inte någon möjlighet. De meningskiljaktigheter som då förelåg mellan oss berodde på att jag fått felaktig information från mina källor medan din information var den korrekta.
Det är min önskan att båda våra inlägg i detta forum har givit dig en viss upprättelse!
 
Dina korrekta och relevanta rapporter var ovärderliga och jag känner stor glädje när du uttrycker dig så positivt om det arbete vi utförde. Det var inte alltid vi själva upplevde att vi kunde tillmötesgå alla önskemål från vår växande kundkrets, men vi gjorde vårt bästa. Tack!
 
Jag vill slutligen passa på att informera om att jag heller inte i framtiden kommer att kunna ge dig någon upprättelse i Genline's namn och det enkla skälet är att jag inte längre arbetar där.
I november 2002 lades all verksamhet i Duved/Åre ner och alla dem jag arbetat med i dessa frågor fick gå samtidigt som jag. Vi som tidigare arbetade med dessa viktiga kundrelaterade frågor är nu tyvärr spridda för vinden, liksom erfarenheten och den kunskap som vi tillägnat oss under lång tid.
Själv har jag lyckats finna en plats inom arkivverket och glädjer mig åt att få arbeta med frågor som ligger inom mitt kunskapsområde.
 
Tack Holger för att du gav mig tillfälle att förklara mig.
 
Vänliga hälsningar
Thomas Hermelin
och de tidigare medarbetarna i Duved och Åre
Rosie Hermelin, Lars-Olov Johansson och Fredrik Forsell.
 
P.S. Detta klargörande inlägg är mitt första och enda bidrag i detta forum.