NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-11

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-11
Skrivet av: Dag Bremberg skrivet 2003-12-10, 11:54
Hur understår jag mig?  
Jo, jag utgår ifrån att i alla demokratiska föreningar har en som står under rätt att framföra åsikter, frågor och kritik mot en förtroendevald - oavsett hur högt upp han sitter.
 
I detta fall antyder jag inget annat än vad ordföranden själv medger i sitt inlägg ovan. Det finns ett affärsavtal med just det aktuella företaget  - och det är väl inte en särskilt vågad slutsats att det är därför Ted avfärdar all kritik mot just det företaget och i stället går hårt åt enskilda medlemmar som vågar påpeka brister.  
 
Att Ted nu ger sken av att bli förvånad, till och med uppbragt, är märkligt med tanke på att diskussionen om Genline förekommit med så oerhört många inlägg - läs gärna dem!  
Ett av inläggen i fjol kom från mig, och tycks tyvärr fortfarande vara aktuellt. Så här skrev jag då:
------------------
Ted!  
Om du funderar på saken så inser du nog att ett avtal med ett enskilt bolag onekligen är en form av ställningstagande. I alla fall inser alla som läst Förbundsrötter att du tar ställning mycket tydligt när du skriver att man måste stödja Genline.  
Det är möjligt att du anser dig ha goda skäl att gilla just detta bolag och ogilla andra bolag, föreningar och myndigheter. Men det blir ändå ett märkligt ställningstagande av en stor, ideell riksorganisation.  
Eftersom du inte alls ser problemet så inser jag det meningslösa i att påpeka det igen.  
------------------------
För säkerhets skull: att dela säng har inget med sex att göra, utan syftar på att man har gemensamma intressen/affärer. Min formulering om att Ted sitter på sängkanten var alltså snarast ett understatement, med tanke på att Ted bekräftar att han fortfarande har ett avtal och dessutom uppenbarligen mycket täta kontakter.  
 
mvh/Dag