NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-10

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-12-10
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2003-11-13, 09:57
Hej Stefan!
 
Ett genmäle. Vi har alla olika sätt att forska på, att lägga upp släktforskningen. Själv använder jag Word och Disgen, ibland ett bildredigeringsprogram, samtidigt som Genline, och det blir i mitt tycke ett växlande mellan dessa fönster. Då tycker jag att både sökresultatfönstret och familyfindern kunde varit fasta delar i Genlines bildfönster då de stannar kvar då jag övergår till ex. wordfönstret, och då är de absolut i vägen, varefter jag får klicka ned eller flytta dem till bättre positioner. Om man jobbat mycket med olika webbprogram så vill man till slut att saker ska gå smidigt och snabbt - inte sitta o klicka o flytta delprogram. Kanske är det en inbyggd modern stressfaktor jag lider av? *s* .  
 
Utan konstruktiv kritik så accepterar vi allt som det är, en slags konserverande konservatism som inte tillför samhällslivet något. Jag tycker som du, Stefan, att Genline och Arkion gör släktforskningen lättare. Det är jättebra. De behövs båda. Däremot vill jag kritisera det jag finner inte är så bra med Genline.  Har man skäl att kritisera ska man göra det och omvänt, som filosofen Wittgenstein skrev i sin kända bok Tractatus Logicus: om det man inte kan tala, därom skola man tiga.
 
släktforskarhälsningar till er alla
Niclas Rosenbalck