NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24
Skrivet av: Ted Rosvall skrivet 2002-06-19, 17:59
Jan-Christer,
 
Varken Carl Szabad eller jag själv eller förbundsstyrelsen kan förhindra att ett företag använder sig av e-mailadresser, som de hittar på nätet. Det har aldrig varit fråga om att ge tillstånd - vi har ingen makt eller kontroll över det som en gång publicerats på nätet, inklusive mailadresser. Vad jag kan försäkra Dig om är att företaget i fråga INTE har fått några filer eller genvägar till sin kampanj från oss.
 
Ibland har tidskriften Släkthistoriskt Forum bilagor i form av reklammaterial från förlag med produkter som ligger vårt intresseområde nära. Är detta också fel? De som prenumrerar på ShF har inte bett om att få sådan reklam. Ändå är det ingen som har reagerat negativt på detta.  
 
Jag anser att den som vill slippa SPAM också skall ha möjlighet därtill. Samtidigt tycker jag nog att det är väl mycket väsen för ett ganska litet brott, om man ens kan använda ett sådant ord i sammanhanget. Den som absolut inte vill utsättas för några erbjudanden av det här slaget får helt enkelt låta bli att publicera sina mailadresser på nätet. Internet är en gång för alla en öppen och fri resurs. På det hela taget är detta en välsignelse. Eventuella små nackdelar i form av sådana här kampanjer får vi försöka ta med jämnmod.
 
Mvh
Ted