NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 januari, 2013
Skrivet av: Mattias Jacobsson skrivet 2013-01-13, 19:08
Tommy Petersson & Niklas Hertzman
 
Jag håller helt med Tommy här, att begränsa era användare av AD till att kunna lokalt spara 100-200/månad (att ens komma upp i den mängden kräver nog många timmars forskning) så skulle ni dels gör eran tjänst mer attraktiv (för de som har samma önskemål som mig, jag verkar inte vara ensam) och dels så hade ni ändå enkelt förhindrat missbruk av eran tjänst och risken att någon skulle bygga en kopia av erat arkiv. Jag ber er ödmjukast att fundera över en sådan lösning.
 
Jag ser AD som ett bra komplement till Ancestry, och som Tommy säger så  har Ancestry så mycket mer än bara husförhörslängder, Ancestry har även fördelen att det finns ett integrerat släktforskningsprogram vilket gör att man enkelt kan bedriva sin forskning med mer eller mindre automatiska lösning. Lägg därtill den lokala klienten man kan använda för att veta att man har en lokal kopia (inkl media) för framtiden.
Däremot är ju som många säger AD´s bilder av bättre kvalité men framförallt inte samma böcker, därför kan AD komplettera mycket bra.
 
 
Kristina Gunnarsdotter
Varför är Ancestrys/Genlines bilder mindre pålitliga? När jag jämfört uppgifter från dessa med de AD har så har det matchat så långt jag kan se. Nyfiken för att inte gå i några fällor.