NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 21 september, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 21 september, 2008
Skrivet av: Patrick von Brömsen skrivet 2008-09-21, 15:37
Hej Niklas
 
Jag var i kontakt med er i 16 Februari i år angående socknar. Jag fick svar av er, men tänkte höra så att det även når ut. Jag blir inte riktigt klok ( i alla fall inte till 100%) och det vill jag vara.
 
En återblick först:
 
Jag jämförde alla socknar i Bohuslän och Älvsborg för Arkiv digital och Genline för jag upptäckte att s:n inte stämmde överens i mellan era två alternativ i vilka län de låg. Jag fann (10)socknar som skillde sig er imellan. Jag fick efter mailkontakt svar (nån som ser det roliga?)om varför socknarna ligger där de ligger hos er.
 
MEN socknar skiljer i namn och i vilka län de ligger i. Finns det inga/absoluta statliga? svar (roligt igen) om var en socken hör hemma och vad de heter????
 
Så när jag trodde att det skilde mellan Bohuslän och Älvsborg så fick jag då att vissa tillhörde Halland och Skaraborg dessutom. Engelska församlingen? har jag ännu inte fått något svar på. Fanns hos Genline då.
 
Denna kontroll gjorde jag i Februari och har ej kollat om något ändrats.
 
Det jag tänker på är om någon söker men ej finner den socken den letar efter, eller att man registrerar fel i sin antavla (vilket inte är hela världen, men ändå).
 
Vänligen Patrick