NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 31 augusti, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 31 augusti, 2008
Skrivet av: Lennart Lindkvist skrivet 2008-08-31, 22:11
Då jag pratade med Svar fick jag informationen om att dom har kopierat en kopia. Denna kopia har  i sin tur blivit kopierad 4-5 gånger innan ovannämda företag kopierade denna kopia.
 
Nu vill jag inte på något vis racka ner på genline då dom i mina ögon har varit bland dom första om ej den första att möjliggöra forskning på nätet samt att jag personligen haft stor nytta av genline. Man kan nog säga att vi har både Genline och Svar att tacka att ett företag som arkiv digital har kommit till.  
 
Skillnaden ligger i att AD har fotograferat direkt ur kyrkböckerna med dagens teknik. Personligen vet jag inte om Genline har haft samma möjlighet eller hur det varit. Jag kan endast göra en lite märklig liknelse. Varför köpa gröt för 500 när man kan köpa oxfilé för 200.  
 
Det intressanta i frågan är hur Genline kommer att svara på detta. Jag kan inte tänka mig att dom bara kan sitta och titta på när en annan aktör på marknaden har susat förbi dem i både kvalité och prisbild. Kan tänka att ett stort kundunderlag kan komma att försvinna om man inte kommer med något konkurrenskraftigt.  
 
 
hälsar Lennart
 
Då jag vet att detta var lite offtopic kommer jag hålla mig till ämnet AD Online allmänna frågor hädanefter.
 
 
 
(Meddelandet ändrat av lennartl den 31 augusti, 2008)