NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 24 augusti, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 24 augusti, 2014
Skrivet av: Martin Brandt skrivet 2014-08-19, 14:14
Ted: Ptja, gissar ju bara här, eftersom jag inte jobbar med just AD osv... Men man kan väl göra jämförelsen att den gamla programvaran och den gamla servern pratar ett visst språk med varandra. För att utnyttja alla nya saker i den nya miljön så måste dom prata ett liiite annorlunda språk med varandra, och det räcker för att den gamla inte ska klara av det. Att köra två språk samtidigt är kostsamt och opraktiskt i datorvärlden.
 
Carl: Visst är det så. Det brukar ju kallas Major, minor, revision de tre stegen. Så detta är en minor. Men i andra programvaror innebär en minor-förändring oftast någon form av nya funktioner eller uppdaterade funktioner synliga för användaren. Det är ju säkert en hel del nytt under huven som motiverar en minor i detta fallet istället för bara en revision, bara det att de hade kunnat framgå att det inte innehåller några synliga förändringar. Det har ju skrivits om nya funktioner som register och liknande, det första jag tänker på med nya versioner är ju att något sådant introducerats, eller förbättringar kring sökning i renoverade domböcker osv  
 
Om denna versionen slutar krascha när jag bläddrat för mycket/för snabbt i domböcker så vore det super, men nu vet man liksom inte om denna bugg som jag rapporterat ett antal gånger är löst i denna versionen eller inte, eftersom det inte finns något förändrings-dokument. Eller om den slutar fråga om Vill du spara dina bokmärken trots att man inte gjort några ändringar alls....  
 
Chattfunktionen är ju t.ex. borttagen... (upptäckte jag nu) men det får man upptäcka själv. Hade varit bra med en lista!  
 
(Meddelandet ändrat av martinb 2014-08-19 14:21)