NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 februari, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 februari, 2010
Skrivet av: Östen Ek skrivet 2009-12-30, 09:13
Jag har varit i kontakt med Svar om dessa problem då det är långa nedladdningstider och ibland får jag upp sidan kan inte visas efter ca 3 sekunders försök till nerladdning. Svaret ajg fick var följande:
Man uppgraderade bandbredden i våras vid Riksarkivet i Stockholm och då började hastigheten på bildvisningen att fungera ok. Vi har dock fortfarande problem när det gäller visning av vilka volymer som är skannade. Detta beror på en server som emellanåt (ganska ofta) blir belastad mer än vad som är önskvärt. Man arbetar i Stockholm med att byta ut denna server. Man har precis gjort en upphandling på en kraftfullare server,egentligen är det två servrar, men de kommer att arbeta tillsammans. Beställning är lagt på dessa två, men de har inte blivit levererade ännu. Jag hoppas och tror att detta ska snabba upp sökningarna rejält. Förhoppningen är att under början på nästa år få byta ut servern och därmed få snabbare sökningar emot skannat material.
 
Vi får hoppas på det bästa med ett gott nytt år även med Svar och digitala forskarsalen.
 
Nyårshälsar
Östen