NULL Skriv ut sidan - Gravstenar som försvinner

Anbytarforum

Titel: Gravstenar som försvinner
Skrivet av: Susanne Lamby skrivet 2009-01-19, 17:40
Hej !
 
Det var oerhört intressant att läsa era inlägget. Att söka gravstenarna är mer eller mindre som försvinner av olika skäl eller olika regler m.m.
 
Jag hade tagit bild på min farfars grav, även andra brödernas grav. Jag tänkte flera ggr och tidgare hade läst forumet om gravarna häromkring oss idag. Nu tänker jag också när personer väljer att bli begravd är just kremeringen( stavningen rätt eller fel). Hur ska man veta personen som valde kremeringen och då borde det finnas en bok som man kan läsa vid kyrkogården någonstans och se vilka valde kremeringen eller familjegrav? Jag har varit på några av vår släktgrav, har sett bara 1:a persons namn på grav som blev sedan familjegrav. Men vad jag inte förstår varför kan man inte skriva in på personers namn och vilka år osv..  
Nu i vår hoppas jag min farbror och fasters namn finns nu på familjegrav och vet inte vad min kusin bestämt sig. Det hade varit lite bråk hörde jag av andra. Kanske jag hörde fel !  
Varför inte börja ta bilderna och skriva in vem det är, osv och sedan göra  till CD skivan. Det vore kul för många släktforskare..