NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 20 januari, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 20 januari, 2014
Skrivet av: Peter Sjögren skrivet 2013-01-05, 21:20
Hej,
Sitter just och gör ett namn-index på domboken för Skinnskattebergs häradsrätt, för åren 1699-1705. Det är ett drygt arbete på en volym med ca 700 uppslag och jag har kommit lite mer än halvvägs och tänkte att det är ju säkert fler än jag som är intresserade av resultatet. Jag har en Pdf-fil publicerad på nätet och den uppdaterar jag varje gång jag har skrivit på indexet. Den finns att läsa på:
https://docs.google.com/open?id=0By9AHPuSmFWuQk5BX2UxWk0yYnc
Jag hoppas att den fungerar medans jag uppdaterar den, strukturen är väl inte helt färdig, jag hade väl tex tänkt göra ett index över de olika tingen i början av dokumentet, men som sagt, jag är ju inte riktigt färdig än.
 
Men sen är jag ju väldigt nyfiken på domböcker för Västerdalarna, Västerbergslagen, eftersom om jag vill läsa Skinnskattebergs domböcker för åren 1656-1699 och då hänvisar SVAR till just domböckerna för Västerdalarna, Västerbergslagen, och de kan jag inte hitta på SVAR, jag har skrivit till dem för att få reda på var de finns, men inget svar. Så jag tänkte fråga ifall det finns någon här som har någon aning om var de finns att läsa, om de finns att läsa.  
Leifs bilder kommer jag nog att gå igenom också förstås, tack för dem  
/Peter