NULL Skriv ut sidan - Sveriges dödbok 3 (kommande CD)

Anbytarforum

Titel: Sveriges dödbok 3 (kommande CD)
Skrivet av: Jan Åke Sandberg skrivet 2005-03-25, 08:21
Carl Szabad.  Distributionen av skivan tycks ha skött klanderfritt och värd all beröm, att jag skulle få min skiva före påsk trodde jag väl inte men glad att jag hade fel.  Som en flitig inmatare tittar man ju först på vad man själv gjort och hur det ser ut.  Trots att det var sagt att det skulle vara uppgifter från 1947 har jag för några församlingar (västligaste Göteborg och norra Halland) matat in uppgifter för 1946 (utan att få betalt för det f ö).  Men si, dessa kom inte med.  Lite besviken, det hade kunnat uppfattats som extra grädde på moset.  Kan det vara rubriken, dödbok 1947-2003, som är orsaken?  Nja, det verkar inte så.  Det finns faktiskt en uppgift från 1946, en onamnad bohuslänning, som dog 1946.  Problemet med honom var att han blev änkling 1962 vilket är ett demografiskt problem i den högre skolan.  Skulle man kunna få orsaken till att mina 1946-or inte är med?  Och om det nu blir en andraupplaga av denna tidsperiod, finns det någon möjlighet att göra rättelser till denna?
Mvh/Jan Åke Sandberg