NULL Skriv ut sidan - Rosenberg (Regis)

Anbytarforum

Titel: Rosenberg (Regis)
Skrivet av: Jan Ek (Janek) skrivet 2004-07-29, 07:00
Varför inte samla all diskussion om Rosenberg CD på en plats? Här är diskussionen om de äldre versionerna. (http://forum.genealogi.se/index.php?topic=62064) Kanske Peter kan samla trådarna igen när han kommer tillbaka från semestern?
 
Regis är minst sagt sparsamma med upplysningar på sin hemsida, skulle gärna hört några fler synpunkter från Anbytarforums brukare på den nya versionen, innnan jag själv slår till. Alltså hur den faktiskt fungerar på datorn. Den kan läggas på hårddisken i sin helhet, eller hur? Det nya priset verkar ju i alla fall riktigt OK - 190 kr.
 
Jag antar att man också fortfarande kan tillämpa det av Ingemar Johansson utvecklade alternativa sökprogrammet Lexikon på textbasen? Eller är den möjligheten nu borta?
 
Vad är egentligen det nya med CD:n, har rättelser i materialet gjorts? (Läs mer om felen i överföringen till digital form på Ingemars hemsida, och hur de kan till en del korrigeras.) Jag undrar väl så smått om det överhuvudtaget rör sig om en ny version, är det inte bara priset som är nytt?